2013.04.19. 12:06
Az UniCredit a német nagyvállalatok kiszolgálásában lát nagy növekedési lehetőséget a térségben
Bécs, 2013. április 19., péntek (MTI) - A magyarországi UniCredit Bank anyavállalatának regionális vezetője szerint a bank a közép-kelet-európai térségben a nagyvállalati ügyfelek kiszolgálására koncentrál, azon belül is nagy növekedési lehetőséget lát a térségben aktív német vállalatok kiszolgálásában - mondta Gianni Papa, az UniCredit közép- és kelet-európai divíziójának vezetője a Der Standard osztrák napilapnap adott interjúban.
Bécs, 2013. április 19., péntek (MTI) - A magyarországi UniCredit Bank anyavállalatának regionális vezetője szerint a bank a közép-kelet-európai térségben a nagyvállalati ügyfelek kiszolgálására koncentrál, azon belül is nagy növekedési lehetőséget lát a térségben aktív német vállalatok kiszolgálásában - mondta Gianni Papa, az UniCredit közép- és kelet-európai divíziójának vezetője a Der Standard osztrák napilapnap adott interjúban.
A bankvezető a pénteken közzétett interjúban jelezte: a nagyvállalati ügyfélkör eddig is a térségbeli tevékenység 60 százalékát tette ki, de ez az arány tovább növelhető. Rámutatott: a német vállalatok folyamatosan növelik kereskedelmüket a térséggel, és a német követlen külföldi beruházások 10 százaléka is ebbe a térségbe irányul.
Az UniCredit regionális igazgatója szerint Közép-Kelet-Európában organikus növekedésre törekednek, így a közeljövőben nem várhatók újabb felvásárlások. Amennyiben felmerül ilyen lehetőség azt természetesen megvizsgálja a bank, de ebben a tekintetben a legfontosabb szempont a portfolióminőség - tette hozzá.
Gianni Papa szerint az UniCredit a térségben az orosz, cseh, török és lengyel piacokra fordítja a legtöbb figyelmet, a többi országban a jelenlét konszolidációjára törekszik.
Hangasúlyozta: az itt található 2800 bankfiókból egyetlen egyet sem kívánnak bezárni, inkább átalakítják azokat, hogy jobban tudják kiszolgálni az ügyfelek igényeit. A bank regionális vezetője szerint az UniCredit előző évi, adózás előtti nyereségének 70 százalékát adta a kelet-európai tevékenység. "Még akkor is, ha a helyzet nem túl rózsás, a tavalyinál jobb eredményeket várunk idén" - tette hozzá.
Jelezte: az ügyfélkör 2012-ben 3 százalékkal 14,5 millióra nőtt, a betétek értéke pedig 11 százalékkal emelkedett.
- MTI -