Sport

2013.05.15. 14:53

A Saturnusi kalandok!

Juhász Csaba  és Szántó Szabolcs egy Renault Megane RS-sel vágott neki a hétvégi Saturnus Rally-nak, amelyről Szántó Szabolcs számolt be nekünk.

Juhász Csaba  és Szántó Szabolcs egy Renault Megane RS-sel vágott neki a hétvégi Saturnus Rally-nak, amelyről Szántó Szabolcs számolt be nekünk.- Már második alkalommal vágtunk neki a számunkra idegennek mondható nehéz Rally szakaszoknak. Tavaly Honda Civic-kel, idén egy Renault Megane RS turbóval. Ez egy új fejlesztésű rally autó. A Saturnus Rally a Mitropa Kupa harmadik futama volt. Nagy hagyományokkal rendelkező verseny, amit az is fémjelez, hogy 36.-ik alkalommal rendezték meg Szlovénia fővárosában Ljubjanában. Összesen 11 gyorsasági szakasz várt ránk 5 különböző pályán (és egy szuperspeciál) amit magában a városban rendeztek meg.

Hatalmas volt az érdeklődés a verseny iránt, elég erős nemzetközi mezőny jött össze pl: Gassner a német rallybajnok is ebben a sorozatban indult Junior csapatával együtt. A változékony időjárás idén is külön próba elé állított minket, a gumiválasztás szempontjából, mert hol zuhogó, hol szemerkélő esőben kellett teljesíteni a távot. Három gyorsasági szakasz megegyezett a tavalyival, de két gyorsasági teljesen új volt. A gyorsasági szakaszok hossza nem hasonlító össze a magyar távokkal, hisz a legrövidebb is 10 km,a leghosszabb pedig 29.5 km. A gumiválasztáson múlt, milyen gyorsan tudunk menni.

- Csütörtökön felírtuk, és leellenőriztük a pályákat. Egy adott gyorson csak kétszer lehet tréningezni, amit a verseny rendezői szigorúan ellenőriznek, és szigorúan betartatják. A tiltott pályabejárás azonnali kizárással jár. A Saturnus Rally aszfaltverseny jellemzően, de gyorson belül murvás szakaszok is vannak amin ugyanúgy aszfaltgumival kell menni, nincs mód cserélni.

Pénteki nap délelőttje gépátvétellel és a délután már szuperspeciállal folytatódott, amire figyelni kell, mert beszámít a verseny értékelésébe.

- A szombati rajtidő ennek eredményén múlik. A szombati nap már az éles versenyről szólt,három különböző gyorsasági szakaszon ment a viadal, zuhogó esőben. Sajnos csak olyan vizes gumink volt, amiről utólag kiderült, hogy öreg, megkeményedett a futófelülete és emiatt elégtelen volt a tapadás. Ennek köszönhetően fékezésnél az autó felúszott a vízen, kigyorsításnál pedig vagy álltunk egy helyben, vagy a kanyarral ellenkező irányba indult el a kocsi. Összeszokottságunknak, versenyrutinunknak köszönhetően megoldottuk a helyzetet, de sok időt vesztettünk. Ráadásul az ötödik gyorsaságin kaptunk egy jobb első defektet ami további időveszteséget okozott. Három km-t mentünk így, kiértünk a gyorsaságiról, megpróbáltunk gumit cserélni, de a gyorsemelő elromlott, így a helyi tűzoltó kocsiból kértem kölcsön emelőt. Ennek ellenére sikerült teljesíteni az első napot ha nehezen is.

- Vasárnap kétszer várt ránk egy 12 és egy 25,5 km-es gyors. Mind a két gyors új volt, nem mentünk még soha rajta az eső elállt, sajnos nem egész napra. Az első körre intermedia gumit raktunk fel, ami biztosította a megfelelő tapadást. Ennek ellenére az egyik kanyarkombinációba túl gyorsan érkeztünk, és így meglátogattuk a partoldalt. Szerencsére az autónak komolyabb baja nem lett, tovább tudtunk menni. A második gyorsaságit baleset miatt kivették etap-ba, átlagolták az időnket, amivel ismét rosszul jártunk. A következő körre ismét eleredt az eső, feltettük az elöregedett vizes guminkat, és vártuk a "jószerencsét", ami nem jött el, mert gyorsan nem tudtunk menni.

Mindenért kárpótolt a versenyzőtársak segítőkészsége.

Még így is abszolút 18. helyen értünk célba. Ami nem rossz egy új autóval, amivel most menünk élesben igazán.

Köszönet a Partnereinknek!

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!