2013.06.10. 15:54
Fotók: Forma 1 a 90-es években
A Forma 1 az istállóknak jobb, a nézőknek rosszabb volt a 90-es években. Korlátlanul szórhatták a pénzt és nagy dohánygyárak szponzorálták őket.
A Forma 1 az istállóknak jobb, a nézőknek rosszabb volt a 90-es években. Korlátlanul szórhatták a pénzt és nagy dohánygyárak szponzorálták őket. Cserébe a néző nem mindig kapott izgalmas futamokat: "Hova tűnt Damon Hill?" - volt, hogy óriási előnnyel nyert egy-egy versenyző és a tudásnak nem volt olyan sok köze a versenyhez. Akinek sok pénze volt, az jó autót tudott építeni. Tekintse meg galériánkat és élje át újra a 90-es évek versenyeit!
Az 1990-es évek elején megengedettek voltak az elektronikus segédeszközök, mint a kipörgésgátló és az ABS, valamit az aktív felfüggesztés, amelyben a Williamsnek volt a legkifinomultabb technikája. Ezeket a segédeszközöket az 1994-re betiltották. 1994-ben, a San Marinó-i nagydíjon történt két halálos baleset (Roland Ratzenberger, Ayrton Senna), amik után előtérbe került a biztonság növelése. 1995-re a motorok maximális hengerűrtartalmát lecsökkentették 3000 cm³-re. Ezzel az autók teljesítménye a 750 lóerőről körülbelül 650-re csökkent. 1996-ra a Ferrari hagyományos, de nehéz és sokat fogyasztó V12-es motorját V10-esre cserélte. Ezzel, és új versenyzőjével, Michael Schumacherrel 3 versenyt nyert meg 1996-ban. 1997-re elérték az autók a korábbi 750 lóerős teljesítményt. A fordulatszám ekkorra elérte a 17 000/percet (forrás: wikipedia.hu)