2018.02.21. 16:30
Debrecen újra a kontinens salakos térképén
Debrecen - Körvonalazódik az idei salakmotoros versenyszezon, a cívisvárosban hat viadalt láthat majd a nagyérdemű.
Debrecen - Körvonalazódik az idei salakmotoros versenyszezon, a cívisvárosban hat viadalt láthat majd a nagyérdemű.
Egyéves kihagyást követően újra Európa-bajnoki versenynek ad otthont a Gázvezeték utcai salakstadion, ráadásul nem is egy, hanem két megmérettetésnek is szemtanúi lehetnek a sportág kedvelői a Hajdúságban. Amint arról korábban a Hajdú-bihari Napló és a Hajdú Online beszámolt, a FIM Europe pályaverseny-bizottsága a 2018-as idényre két kontinensviadal (az egyéni és a páros Európa-bajnoki elődöntő) megrendezésének jogát ítélte hazánknak. Sokáig kérdéses volt, hogy melyik magyarországi pálya adhat otthont az esemény(ek)nek, végül Debrecen lett a „befutó” mindkét megmérettetés esetében.
Egyedüli pályázó
A honi szakági tanács a tavaly bevezetett rendszer alapján, licitálás után szerette volna eldönteni a rendező egyesület személyét.
Debrecen vállalta az előre meghatározott alsó határ, azaz a versenyenkénti 1 millió forintos díj befizetését, s ezáltal a viadalok megrendezését. A Debrecen Speedway SE egyedül pályázott, ugyanis a nagyhalászi klub elnöke kijelentette, nem kíván fizetni az Eb-s rendezésért”
– nyilatkozta a Naplónak Szilágyi Sándor, a salakmotoros szakági tanács elnöke, aki hozzáfűzte, a magyar bajnokság futamainak két helyszín, a cívisváros és Gyula ad otthont. – Az egyéni bajnokság alapkiírása nem változik a tavalyihoz képest, annyi módosítás lesz, hogy Nagyhalász nem rendez fordulót. A szakági tanács felkínálta a rendezés jogát Nagyhalásznak, ám a klub elnöke nem kívánt élni ezzel a lehetőséggel, így a három versenyt Debrecen és Gyula között oszlik meg, még kérdéses, hol lesz a bajnoki finálé. Sajnálom, hogy a nyírsági klubvezető ennyire elzárkózik a közös munkától, semmilyen együttműködésre nem hajlandó a szakági tanáccsal. Elkeserítő módon kevés az élversenyzőink száma, jelenleg négy motorosról tudom, hogy licenszet kíván váltani a szezonra, név szerint Tabaka Józseffel, Magosi Norberttel, Benkő Rolanddal és Kovács Rolanddal számolhatunk. A juniorok közül Bárány Márk és Fazekas Denisz versenyzésére látok esélyt. Ilyen lista mellett a szakági tanács úgy döntött, nincs értelme csapatbajnoki sorozat kiírására.
Fotó: Derencsényi István
Szilágyi Sándor elárulta, még nem érkezett felkérés, hogy Magyarország csapatot indítson a Világkupát váltó páros világbajnokságon.
Féltucatnyi verseny
– Fontosnak éreztük, hogy Debrecen visszakerüljön az Európa-bajnokság vérkeringésébe, ezért is pályáztunk mindkét viadalra – fogalmazott idősebb Tabaka József. A Debrecen Speedway SE elnöke lapunknak elárulta, az egyéni Eb-t április 28-án, míg a páros kontinensviadalt június 30-án rendezik. – A világversenyek mellett természetesen az egyéni bajnoki megrendezését is bevállaltuk, ha kell, akkor mindkét fordulót lebonyolítjuk. Az elmúlt évben életre hívott Barátság Kupán idén is részt veszünk, de most változik a versenyszisztéma. Ebben az idényben rajtunk kívül a cseh Prága, a szlovák Zsarnovica és az ukrán Rovno nevezett, s a kiírás értelmében négyfős csapatok versengenek, a Világkupáról jól ismert szisztéma alapján. A klubok képviselői megegyeztek abban, hogy gárdánként két 21 éven aluli pilótát kell indítani. Ez számunkra azért fontos, mert így a fiataljainknak is versenylehetőséget tudunk teremteni.
A felsorolt viadalokon kívül természetesen megrendezzük augusztus 20-án a Debrecen Nagydíjat, így várhatóan hat derbit láthat a publikum a Gázvezeték utcai stadionban”
– összegzett a hajdúsági egyesület első embere.
BN
Versenynaptár
[related-post post_id="3689531"]