2012.10.12. 08:59
Nyíregyházi Waldorf Általános Iskola, Gimnázium, Óvoda és Alapfokú Művészeti Oktatási Intézmény
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szent-Györgyi Albert)
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szent-Györgyi Albert)Ehhez a mottóhoz kapcsolódva szeretném az iskolánkat röviden bemutatni.
A Waldorf iskola egy államilag elismert, önálló irányítású intézmény, melyet szülők, tanárok és pártoló barátok működtetnek. Ennek, valamint szellemiségének és az azt kifejező anyagokkal megteremtett környezetnek köszönhetően a Waldorf intézményeknek különleges hangulata van.
A Waldorf óvodában az óvónők annak tudatában tevékenykednek, hogy minden, amit az ember egy gyermek közelében tesz, az szervesen beépül a gyermek testébe, lelkébe, szellemébe. Az óvodai nevelés a ritmusra és az utánzásra épül, amely egy szeretetteljes légkörben valósul meg. Ezek a körülmények növelik a gyermek biztonságérzetét, én-erősítő és szorongásoldó hatásúak, s a kiegyensúlyozott felnőtté válás alapjai.
A Waldorf óvodai és iskolai nevelés a legteljesebb mértékben igazodik a gyermek életkori sajátosságaihoz, ezáltal segíti őket abban, hogy a világra nyitott, kreatív, alkotó felnőttekké, független személyiségekké váljanak.
A Waldorf iskolákban epochális oktatás keretében tanulják a gyerekek a közismereti tárgyakat, azaz 3-4 hetes időszakokban a főoktatás ideje alatt (8 órától 9 óra 40 percig) ugyanazzal a tantárggyal foglalkoznak. Ez lehetőséget ad, hogy egy-egy témával elmélyülten foglalkozhassanak. A művészeti tevékenységek, a kézművesség, a kézimunka, az euritmia (egyfajta mozgásművészet), a színjátszás hozzásegítik a gyermekeket a tananyag intenzív feldolgozásához, élményszerű átéléséhez, az alkotás öröméhez. A 12 év során arra törekszünk, hogy a tanulók ne csak tényszerű, lexikális ismereteket sajátítsanak el, hanem a tudás megszerzésében teljes személyiségükkel vegyenek részt, így az maradandóan beépül.
A Waldorf iskolában nincs osztályozás, nem egy külső kényszer (ami sok esetben szorongáshoz és teljesítmény csökkenéshez vezet) miatt tanulnak a hozzánk járó diákok. A célunk az, hogy a gyerekekben belsőleg szülessen meg a motiváltság a tanulás iránt, szabadabban és érzékenyebben ítéljék meg a maguk és a társaik munkáját.
A gyermekek magatartását, szóbeli és írásbeli teljesítményét a tanító folyamatos szóbeli évközi visszajelzése értékeli, a tanév végén pedig több oldalas, személyre szóló írásos bizonyítvány ad képet a gyermek egész éves teljesítményéről és fejlődéséről.
A nyíregyházi Waldorf iskolában a diákok eredményesen érettségiznek és tanulnak tovább.
Szociálisan érzékeny, közösségi emberekké válnak, egészséges önértékelésre és önbizalomra tesznek szert, melyek segítségével remekül megállják az életben a helyüket.
Remélem, hogy felkeltettem a tisztelt olvasók érdeklődését az intézményünk iránt! Ha többet szeretne tudni rólunk, kérem keresse fel honlapunkat (www.nyiregyhaziwaldorf.hu), vagy telefonáljon iskolánkba (42/500-870).
Szeretettel várjuk legközelebbi nyílt napunkra (2012. november 21.) is!