Gazdaság

2018.11.30. 19:29

Nielsen: a világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárol is az interneten

Budapest - A világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárolt már az interneten, ami 1 százalékpontos növekedés 2017-hez képest - közölte a Nielsen, a fogyasztók vásárlási szokásait feltérképező legújabb globális felmérése alapján.

Budapest - A világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárolt már az interneten, ami 1 százalékpontos növekedés 2017-hez képest - közölte a Nielsen, a fogyasztók vásárlási szokásait feltérképező legújabb globális felmérése alapján.

A piackutató pénteki közleménye szerint az adatokból az is kiderül, hogy globálisan a digitális vásárlók 26 százaléka vett már frissárut is a netről. Ez 15 százalékos növekedés 2016-2018 között; a napi fogyasztási cikkek online forgalma mintegy 70 milliárd dollárt tett hozzá az e-kereskedelemhez az elmúlt két évben.

Magyarországon ez az arány alacsonyabb, százból hét online vásárló rendelt csomagolt élelmiszert, öt frissárut.

Az internetes vásárlásoknál a divat, az utazás és a könyvek őrzik vezető pozíciójukat, 61, 59, illetve 49 százalék vásárolt már ezekből a kategóriákból világszerte. Az e-kereskedelem legdinamikusabban fejlődő szegmensei közé tartozik az éttermi étel-házhozszállítás, amelyről a megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy rendelt már.

Magyarországon szintén a divatáru a vezető kategória, ebből 41 százalék vásárolt már online, de a harmadik helyen a szórakoztató elektronikai termékek állnak, 39 százalékkal. A magyarok legkevésbé a bor- és szeszesital-vásárlásra, valamint a virág- és ajándékküldésre kattintanak.

A fogyasztók gyakrabban vásárolnak online csomagolt, illetve friss élelmiszert, ha bizonyos vásárlási opciókat és minőséggaranciát is kínál a kereskedő. A fogyasztók 49 százaléka mondta azt, hogy a kifogásolt minőségű termékre vonatkozó pénzvisszafizetési garancia ösztönzi az e-vásárlást. További 45 százalék nyilatkozott úgy, hogy vonzónak találja a helyettesítő termékek felkínálását, ha a kívánt termék nem elérhető, 44 százalék pedig kimondottan keresi az ingyenes kiszállítási opciót bizonyos összeghatár felett.

A magyarok csaknem fele találja ösztönzőnek az ingyenes kiszállítást és a pénzvisszafizetést.

- MTI -


[related-post post_id="4066916"]

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!