haon.hu PODCAST

2024.09.01. 10:49

Így él Tenerifén a cívisváros országosan elismert rocksztárja – fotókkal

Közel egy éve hagyta el az országot Koroknai Árpád „Kori”, aki a napokban a Haon podcastjében az elmúlt hónapok történéseiről számolt be. Megosztotta velünk, hogyan él Tenerife szigetén.

Nagy Emese

Közel egy éve él családjával együtt Tenerifén Koroknai Árpád „Kori”, aki korábban beszámolt nekünk a döntésének okairól és zenei jövőképéről. A napokban telefonon értük utol, ugyanis kíváncsiak voltunk arra, bejöttek-e a számításai, hogyan érzi magát Tenerife szigetén, valamint arra is rákérdeztünk, hogyan tud eleget tenni a hazai felkéréseknek.

Koroknai Árpádék Tenerife szigetén kezdtek új életet
Forrás: Koroknai Árpád-archív

A tavalyi ősz nagyon sűrű volt, szeptembertől egészen decemberig folyamatosan úton voltam a koncertezés miatt, de tavasszal már többet tudtam itthon lenni a családommal Tenerifén. Május elején megkezdődött a fesztiválszezon, azóta rendszeresen járok Magyarországra, leginkább Debrecenbe

– emelte ki Kori. Kihangsúlyozta, egyáltalán nem bánták meg, hogy a Kanári-szigetekre tette át családjával székhelyét. – Jól tudtuk, hogy mit vállalunk. Eddig még nem jött úgy ki a lépés, hogy a családom is repülőre üljön, és együtt utazzunk Debrecenbe, a nyár elég sűrű volt, de most úgy néz ki, ősszel ők is meglátogatják az itthoniakat – fogalmazott a debreceni rockzenész.

Így éli mindennapjait Tenerife szigetén a debreceni rockzenész

A beszélgetés közben Kori sokszor „dobálózott” az itthon, otthon szavakkal, akkor is, amikor Teneriféről vagy éppen Debrecenről beszélt, így rákérdeztünk, hol érzi magát leginkább otthon.

Nehéz erre jó választ adni. Azt szoktam mondani, az otthonom ott van, ahol a családom, de a hazám mindig Magyarország marad, azon belül is Debrecen. Mindig fontos lesz nekem a hazám, de az élethelyzetünk azt diktálta, meg kell tennünk ezt a lépést, ki kell költöznünk Tenerifére

– emelte ki, majd úgy fogalmazott, egy idilli környezetben valósították meg a tenerifei álomotthonukat.

Ilyen környezetben él a Kanári-szigeteken

Kori kifejtette, amikor lakást néztek, akkor elsődleges szempont volt számukra, hogy a turistazónától távolabb telepedjenek le, ugyanis nem szerettek volna éjszaka a turisták zsivajára kelni. – Az óceán és azok a strandok, amik a legfelkapottabbak erre, 15 percre vannak autóval. Ha délután úgy döntünk, irány az óceánpart, akkor simán le tudunk ugrani 1-2 órára. Télen is 8 óra előtt valamennyivel megy le a nap, az időjárás pedig nagyon kellemes. Ez volt az egyik fő motivációnk is egyébként, hogy a napsütötte órák száma jóval magasabb Tenerifén, mint Magyarországon. Ezáltal az emberek is sokkal vidámabbak, folyamatosan mosolyognak, ismeretlenül is köszönnek a másiknak. Közel 14 éve járunk ki a Kanári-szigetekre, de még mindig vannak olyan helyek, amiket nem fedeztünk fel, a közelünkben több olyan autentikus étterem található, ahol irgalmatlanul finom ételek vannak. Egy 8 lakásos társasházban élünk, amihez van egy hatalmas nagy terasz, az utóbbi szintén fontos volt számunkra, ugyanis a napijaink legjelentősebb részét az otthonunkban töltjük, így szerettük volna, minél nagyobb legyen a mozgásterünk – taglalta Kori. Hozzátette, idén eddig több mint 20 koncertje volt a Zorall zenekarral, de ha mindent összevet, akkor az év végéig maga mögött tudhat 50-70 fellépést. Megosztotta azt is, a téli időszakban sem a lábát fogja lógatni, ugyanis belevág a tenerfiei zenélésbe.