2016.11.08. 13:16
Fűteni ész nélkül
<em>Az, hogy mikor van meleg, vagy hideg, meglehetősen szubjektív dolog, de tudósok állítják, hogy az ember 22-24 Celsius-fokban érzi magát a legjobban. Ehhez képest a debreceni nagyáruházak jelentős részét ilyentájt évek óta 25-28 fokra fűtik fel</em>. Orosz Csaba írása.
Az, hogy mikor van meleg, vagy hideg, meglehetősen szubjektív dolog, de tudósok állítják, hogy az ember 22-24 Celsius-fokban érzi magát a legjobban. Ehhez képest a debreceni nagyáruházak jelentős részét ilyentájt évek óta 25-28 fokra fűtik fel. Orosz Csaba írása.
A kabátban, lassan nagykabátban érkező vásárlók pedig vagy nekivetkőznek, és a bevásárlókocsikba pakolják, tolják ruháikat, vagy izzadnak, mint a ló, rosszabb esetben rosszulléttel küzdenek. Azok, akik a vetkőzést választják, természetesen azonnal gyanússá válnak a biztonsági őröknek. Teljes joggal azt gondolják róluk, biztosan azért teszik bele a kosárba a ruháikat, mert lopni szeretnének, és az alá, abba akarják elrejteni az árut. Azok, akik pedig magukon hagyják a kabátot (pulóvert), éppen azt a komfortérzetet veszítik el az áruházban, amelynek megteremtését olyan fontosnak gondolják a marketingesek. Az ilyen vevők igyekeznek onnan minél hamarabb szabadulni, nem törődnek az olyan termékekkel, amelyeket eredetileg nem is akartak megvenni. Pedig az ilyen, úgynevezett impulzusvásárlás nagyon fontos az üzleteknek. Figyeljék meg, az ilyen túlfűtött bevásárlóközpontokban a pénztárosok, árufeltöltők mindig egy szál pólóban dolgoznak. Mi lenne, ha megfordítanák a gondolkodásmódot, és nem nekik, hanem a vevőknek kedveznének, a dolgozók meg felvennének egy pulóvert? Miközben csökkenne a fűtésszámla, nőne a bevétel.