2020.02.05. 10:05
Új felüljárót építenek majd a Vértesi útnál
Lakossági fórumot tartottak a Tégláskert múltjáról és jövőjéről.
Fotó: Matey István
A Freedom Közösségi Ház teljesen megtelt nagytermében Gábor István főépítész emlékeztetett: ez mélyen fekvő városrész, ahol könnyen megjelenhet a belvíz. A majorsági földeken például olyan a talaj, hogy nem enged át nagyobb csapadékmennyiségeket, így a felszín közelében van a mértékadó talajvízszint. A víz elvezetésére korábban árokrendszert alakítottak ki, melynek karbantartása folyamatosan feladatot ad a városnak.
Nagy fejlesztések kellenek
Kifejtette: a nagyobb debreceni utcák a történelem során úgy alakultak ki, hogy a település határaitól nagyjából egyenesen egészen a központig engedik a forgalmat, méghozzá egyre kisebb keresztmetszeten, ami súlyos közlekedési problémák forrása. Az utóbbi időben tapasztalható jelentős gazdasági fejlődéssel járó terhek elviselése érdekében nagyobb infrastrukturális fejlesztésekre van szükség.
P+R parkolók a határban
A Tégláskert legnagyobb közlekedési problémája a centrumba jutás. – A Homokkerti felüljáró és az előtte, mögötte található jelzőlámpás csomópontok áteresztőképessége korlátozott.
Miközben az autópályának köszönhetően az átmenő forgalom jelentős része már elkerüli a várost, addig a Debrecen környéki agglomerációból sokan járnak a régióközpontba.
Ennek P+R parkolók a város „bejáratainál” történő kialakításával lehetne gátat szabni – mutatott rá Gábor István. A városi főépítész elmondta: a 100-as vasútvonal felújításával összefüggésben a Vértesi útnál, a vizes terület miatt nem alul-, hanem felüljáró épül majd állami beruházásban.
Tönkre ment Déli sor
Több terv is készül, s még nem dőlt el, hogy a belváros felől az István úton vagy a Szoboszlói úton lehet majd elsősorban felhajtani.
Az is kérdés, hogy mi lesz a Déli sorral, melynek az aszfaltja mostanra teljesen tönkrement. A főépítész úgy véli, hogy nem érdemes az utóbbi utcán keresztül a Nagyállomás felé jelentősebb forgalmat generálni.
OCS