Játékos tanulás

2021.10.14. 11:30

Az okostáblától a drónig: nagyfokú digitális fejlesztések a megyei iskolákban

Az új módszerekkel változatosabbá, érdekesebbé tudják tenni a tanítást.

Fotó: Szabó Gyula-archív

A Debreceni Tankerületi Központ intézményeiben lezárult az a csaknem 110 millió forintos projekt, melynek célja a digitális környezet kialakítása és erősítése volt. A 2018 tavaszán indult programban négy iskola vett részt: a Csapókerti Általános Iskola, az Epreskerti Általános Iskola, a Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium, valamint az Ábrányi Emil Általános Iskola. Szabó Gyula, a pályázat szakmai vezetője szerint a pályázat több szempontból úttörő volt: egyrészt földrajzi térben túlmutatott Debrecenen, bevonva a vidéket is a maga sajátosságaival együtt, másrészt iskolai szinteken is túlmutatott, alap- és középfokú intézményt egyaránt megjelenített. A projekt jelentős mértékben javította a tárgyi és személyi feltételeket az érintett intézményekben, digitális táblákat, robotokat, tableteket, laptopokat, asztali gépeket, drónokat vásároltak.

Fotó: Szabó Gyula-archív

Játékosan tanulhatnak

– A pályázat célja többrétű volt, többek között része volt jelentős mértékű eszközbeszerzés, digitális tananyagfejlesztés, a matematikai kompetencia és a szövegértés támogatása is. Olyan, a digitális pedagógiai módszertani csomagokra épülő tartalomfejlesztések valósultak meg, amelyek elterjeszthetők a köznevelési rendszerben – ismertette Szabó Gyula.

Az eredmények azt mutatják, hogy a projekt révén az intézmények és a pedagógusok módszertani felkészültsége szélesebb körű lett. – A képzések folyamán sok új módszerrel és digitális platformmal ismerkedtünk meg, melyeket be tudunk építeni a tanórákba, így változatosabbá, érdekesebbé tudjuk tenni a tanítást – összegezte. Az is látszik, hogy a tanulók munkáját nagymértékben segítették a kapott digitális eszközök – okospanelek, tabletek –, melyeknek alkalmazásával a tanórák hatékonyabbá váltak. – Az eszközök és programok használatával nagy léptékben fejlődtek a tanulók matematikai és digitális kompetenciái.

„A gyerekek felismerték, hogy a tablet, illetve bármilyen okoseszköz nemcsak szórakozásra való, hanem rengeteget tanulhatnak, gyakorolhatnak vele játékos formában”

– mondta.

A program révén a bevont munkatársak a digitális oktatási felületek szélesebb körű megismerésében és alkalmazásában fejlődtek. – Azt tapasztaltuk, hogy azoknak a csoportoknak, amelyek részt vettek ebben a programban, a digitális kompetenciájuk erősen meghaladja azon csoportokét, amelyek nem kapcsolódtak be. Azok a kollégák, akik benne voltak a pályázat megvalósításában, minden általuk tanított csoportra kiterjesztették az eszközök és a programcsomag használatát, a tanórán és a tanórán kívüli foglalkozások esetén is. Az angol nyelv oktatása közben is nagy segítséget nyújtottak a tabletek az önálló feladatvégzéshez, különösen a hallottszöveg-értéses feladatokban és a differenciálásban a 6. évfolyamon – értékelte a projekt egyes elemeit a szakmai vezető.

KD

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában