Bezárt repülőtér

2024.07.12. 13:49

Ez van: a transzferbusz utasai tudomásul veszik a debreceni repülőtér bezárását

Nem marad el a nyaralás, de kerülőre kényszerülnek az utasok. Transzferbusz szállítja őket Budapestre.

Kosztin Éva

A debreceni helyett a budapesti repülőtérről indulnak néhány napig a gépek; az első transzferbuszra szállnak fel az utasok

Forrás: Kiss Annamarie

Ideiglenesen bezárták a debreceni légikikötőt; ezt hivatalosan csütörtökön este jelentette be az üzemeltetést végző Debrecen International Airport Kft. A Haon úgy értesült, hogy péntek délelőtt indul az érintettek számára az első transzferbusz Debrecenből a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, ugyanis a debreceni repülőtér helyett onnan indulnak a nyaralók gépei. Kimentünk megtudni, hogyan fogadták az utasok a váratlan bejelentést és az azzal járó változásokat.

Felszállóban a transzferbusz utasai a bezárt debreceni repülőtéren haon
Felszállóban a transzferbusz utasai a bezárt debreceni repülőtéren
Forrás: Kiss Annamarie

Fél 11-kor érkeztünk a debreceni repülőtérre, ahol már csomagjaikkal gyülekeztek az emberek. Teréziáék öten szerettek volna utazni a péntek 14:55-kor induló burgaszi járattal egyhetes nyaralásukra.

Tegnap este 10 körül kaptunk értesítést, hogy jöjjünk a reptérre délelőtt 11 órára. Mi leginkább amiatt izgulunk, hogyan jövünk majd vissza, Debrecenben vagy Budapesten szállunk-e majd le. Azt is nehezményezzük, hogy a járat a tervezettől később indul, 17:30-kor, így elveszítjük az egész délutánt

– mondta.

Ez van – ez a két szó írja le a legjobban, milyen a hangulat a transzferre várakozó utasok között.

– Kényelem az nuku, de ez van. Amikor megkaptuk az értesítést, csak arra gondoltunk, meg kell oldani így is – osztotta meg velünk egy háromtagú család. Ez a nyugodt hozzáállás volt egyébként jellemző, a debreceni Dóri és János is türelmesen várták, hogy megérkezzen a transzfer. Azt mondták, nem örültek, amikor jött az e-mail a változásról, de hamar megemésztették.

Van, aki órákat vár a transzferbusz érkezésére

Szabolcs-Szatmár Bereg vármegyéből érkezett a Türk házaspár, akik a Budavár Tours-szal utaznak Ciprusra. Mint elmondták, őket senki nem értesítette, ezért péntek hajnal 4 óta várakoztak a debreceni reptéren.

6 órakor indult volna a repülőnk, elvileg majd délután fél 3 felé jön értünk a busz, Budapestről elvileg 21:20-kor száll fel a gépünk. A mai napot kifizettük, de itt töltjük az egészet a repéren

– panaszolták stábunknak. Hozzátették, szombatra már előre befizetett programjuk van, jelezték az utazási irodának, hogy kiszámíthatatlan az érkezésük. Azt is tudakolták, kitől számíthatnak majd kárrendezésre, de erre még sehonnan sem kaptak választ: egyelőre elsétáltak a közeli hipermarketbe bevásárolni, váratlanul érte őket ez a külön kirándulás. Megkérdeztük, mennyi időre mennek nyaralni, amire nevetve csak annyit mondtak: ki tudja?!

Budapest felé veszik az irányt Debrecen repülőtér haon
Budapest felé veszik az irányt
Forrás:  Kiss Annamarie

– Arra az ember számít egy nyaralásnál, hogy egy repülő elromlik, de hogy egy egész repülőtér? – fogalmazta meg a Varga család, akik hárman készülnek Bulgáriába.

A férj elmondta, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyéből jöttek, gyakran repültek már Debrecenből, szeretik a közelsége miatt, eddig minden alkalommal rendben ment minden.

A feleség hozzátette, ő kevésbé nyugodt es optimista, nagy nyűg a sok átszervezés. A legnagyobb kérdés számukra az volt, ne menjenek-e inkább kocsival Budapestre, de mivel nem tudják, visszafele hogyan tudnak jönni, ezt elvetették, nehogy az autó ottmaradjon a végén.

Éva a lányával utazik Bulgáriába kettesben. – Nem ugrottam a plafonig örömömben, amikor értesültem a változásról. Elég későn kaptuk meg, még szerencse, hogy ébren voltunk még – osztotta meg. Hozzáfűzte, jó lett volna, ha lett volna még idejük pakolászni, de az általános állásfoglalást képviselte: – Ez van – mondta.