2024.07.19. 17:47
Debreceni repülőjáratokat is törölni kellett a globális informatikai krízis miatt
A péntek esti Debrecen–London-Luton, illetve a London-Luton–Debrecen járat érintett. Erről a Wizz Air tájékoztatta a debreceni repülőteret.
A légi közlekedésben is fennakadásokat okoz az az informatikai hiba, amely súlyosan akadályozza több vállalat, köztük vasúttársaságok, távközlési cégek és bankok működését. A Wizz Air rendszere is döcög, az utasok fennakadásokat tapasztalhatnak a légitársaság nemzetközi hálózatán, a weboldal és a mobilalkalmazás elérhetősége átmenetileg szünetelhet.
Délután jött a hír, hogy a globális hiba miatt debreceni járatokat is törölni kellett.
A debreceni repülőtér a légitársaság tájékoztatására hivatkozva azt közölte, hogy
a probléma miatt a Debrecen–London-Luton, illetve a London-Luton–Debrecen útvonalon közlekedő esti járatokat törölni kellett.
„A Debrecen Nemzetközi Repülőtér készen állt a járatok indítására és fogadására, azonban a lutoni repülőtéren kialakult helyzet miatt a járatok nem indulhatnak el” – áll a reptér Facebook-oldalán. Az utasokat arra kérik, hogy kövessék figyelemmel a légitársaság tájékoztatását az esetleges változásokról.
Mint ismert, a debreceni repülőtér épp csütörtökön nyitott újra, miután pályahiba miatt egy hétig sem indítani, sem pedig fogadni nem tudtak járatokat.
Rengeteg utast érint a fennakadás
Ahogy korábban írtuk,
a mostani informatikai probléma miatt egyebek közt fennakadások vannak az összes spanyol repülőtéren, a berlini, valamint az amszterdami repülőtéren is.
A Berlin-Brandenburg repülőtér (BER) szóvivője arról tájékoztatta a Reuters hírügynökséget, hogy pénteken délelőtt 10 óráig minden járatot le kellett állítaniuk egy technikai probléma miatt. Az utasfelvétel újraindult, de késésekre lehet számítani. Az edinburgh-i repülőtéren az utasok nem tudták használni az automatikus utasfelvételt, amelyet manuálisan végezték el a légitársaságok alkalmazottai. A Prágai repülőtér közlése szerint a globális utasfelvételi rendszer fennakadása miatt kell számolni az induló járatok késésével.
A hibát a CrowdStrike nevű amerikai kiberbiztonsági cég széles körben használt Falcon Sensor szoftverének frissítése okozta. A vállalat úgy véli, hogy nem biztonsági incidens vagy kibertámadás áll a pénteken kezdődött globális informatikai hiba mögött, a problémát már azonosították, megoldást is találtak rá, s a javítás már folyamatban van. A meghibásodás a Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat érintette. Az amerikai technológiai óriásvállalat időközben szintén azt közölte, hogy már orvosolta a problémát előidéző okot, bár egyes szolgáltatásaik még akadoznak a történtek nyomán.