Közútfejlesztés

2 órája

Több mint 200 millió forintból tervezhetik a Józsát északról elkerülő utat

Kiválasztották a tervezőt az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházáshoz. A józsai északi elkerülő út építése a debreceni iparfejlesztéssel is összefügg.

Haon.hu

Óriási a forgalom reggelente a 35-ös úton, az elkerülő ennek enyhítésében is segíteni fog

Fotó: Illusztráció: Napló-archív

Egy budapesti cég lesz a Debrecen-Józsa északi tehermentesítő út tervezője – derül ki a Közbeszerzési Értesítő napokban megjelent számából. A tervezőirodát már júliusban kiválasztották, szeptember 24-én pedig szerződést kötöttek vele. A munkára 600 nap áll majd rendelkezésre. A nyertesnek az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában az M35 autópálya – 35-ös főút közötti útszakasz tervezési feladatait kell elvégeznie. A részletes leírás szerint az M35 autópályán megépült új józsai csomópont országos közúti kapcsolatának biztosítása, valamint Debrecen-Józsa településrész tehermentesítése érdekében – a debreceni önkormányzat megrendelésére elkészült nyomvonal vizsgálati dokumentáció alapján – meg kell kezdeni az északi tehermentesítő út megvalósításának előkészítését. Az új tehermentesítő, a józsai északi elkerülő út a későbbiekben országos közúthálózati elem (2x1 forgalmi sávos főút) lesz. 

Debrecen-Józsa út haon józsai északi elkerülő út
Egy éve a helyszínen számolt be a Józsát érintő útfejlesztésekről Papp László polgármester (balról) és Balázs Ákos alpolgármester. A képen látható út már elkészült, és csatlakozni fog majd a tervezett józsai északi elkerülő úthoz
Fotó: Napló-archív

Az előkészítési feladatok keretében a környezetvédelmi munkarész, a teljeskörű engedélyezési és teljeskörű kiviteli tervek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése is a tervező feladata. 

A tervezendő tehermentesítő út mintegy egybefüggő 3,4 km hosszú, új, részben külterületi 2x1 forgalmi sávos síkvidéki főút, amely csatlakozik a debreceni önkormányzat beruházásában megvalósuló józsai bekötőúthoz. 

A tervezés során biztosítani kell az új hálózati elem csomóponti csatlakozását a 35. számú főúthoz a Kastély utca térségében körforgalmi csomópont formájában. Megtervezendő továbbá mintegy egybefüggő 600 méter párhuzamos és bekötő út (helyi közút) is.

A munkára heten pályáztak, a feladatot a budapesti FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. végezheti nettó 227,5 millió forintért.

A józsai északi elkerülő mellett más fejlesztéseket is megvalósítanak

Mint korábban egy sajtótájékoztatón elhangzott, Hajdúböszörmény felől napi 10 ezer autó megy Debrecenbe és Józsáról másik tízezer indul, vagyis napi 20 ezer jármű terhelése éri a 35-ös utat.  Annak Józsa és Debrecen közti 2x2 sávosítását, valamint a Józsát északről elkerülő út építését a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánította. A 35-ös út Józsa-Debrecen közti szakaszának 2x2 sávosítása régi álom, mely a biztonságos közlekedéshez jelentősen hozzájárul. 

Mint korábban írtuk, a 35-ös főút Hajdú-Bihar egyik legforgalmasabb útvonala, amely a vármegye két legnagyobb városán is áthalad. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában jelentős beruházások valósulnak meg a közeljövőben a 35-ös főutat érintően.

Az iparfejlesztésekhez kapcsolódóan pedig kétszer két sávra bővítették a 33-as főút Észak-nyugati Gazdasági Övezet és az M35 autópálya közötti szakaszát.

 


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában