2023.05.19. 15:16
Cannes-ból jelentjük: izgalmas és érzelmes lett Indiana Jones búcsúja – videókkal
Harrison Ford a 76. cannes-i filmfesztiválon
Forrás: AFP / Loic Venance
A szakadó eső aligha kedvez a fesztiválnak, Harrison Ford és az Indiana Jones franchise rajongóknak viszont annál inkább kedvez a fesztivál. Tavaly Tom Cruise visszatérésétől volt hangos a Croisette, még légi parádét is rendeztek a Top Gun 2 premierjének a tiszteletére. Idén a légi parádé elmaradt, de nem kisebb várakozás övezte Harrison Ford visszatérését sem a kalandor régész szerepében.
Különösen nagy volt az elvárás az ezúttal a rendezői székben helyet foglaló James Mangold előtt, hiszen az általa jegyzett filmmel búcsúzik Harrison Ford a szereptől, és akasztja szögre jól ismert kalapját és ostorát.
A lépten-nyomon hajmeresztő kalandokba keveredő régészprofesszor ezúttal ismét a nácikkal száll szembe, akik újfent egy olyan kincset keresnek, amivel megfordíthatják az idő és ezáltal a történelem kerekét. Látványos kalandokban, izgalmas menekülésekben nem szűkölködik az Indiana Jones és a sors tárcsája, de nem hiányzik belőle az érzelem sem, ahogy ezt a korábbi részekről is megszokhattuk. Hogy hogyan teljesít majd a mozipénztáraknál és mennyire sikerül megismételnie vagy éppen túlszárnyalnia a korosodó régész hattyúdalának a Top Gun 2 sikerét, még a jövő zenéje, de június 29-től a magyar közönség is láthatja a hazai mozikban a John Williams jól ismert dallamaival kísért látványmozit.
Nem az Indiana Jones volt az egyetlen adrenalinlöket ezen a komor és hűvös reggelen. A Sean Penn és Tye Sheridan főszereplésével készült, a New Yorkban dolgozó mentősök mindennapjait feldolgozó Black Flies is rengeteg feszültséget hordoz az első pillanattól az utolsóig. Jean-Stéhane Sauvaire rendező Shannon Burke 2008-ban megjelent regényét vitte filmre nem csak a mentősök mindennapjait mutatva be, hanem napjaink New Yorkját is. Az esetekből képet kapunk a társadalomról, kikért is küzdenek sokszor emberfeletti erővel a nemegyszer súlyos következményekkel járó döntésekre kényszerülő, végkimerülésig dolgozó, alulfizetett mentősök, akiknek leginkább csak a szitkozódás és fenyegetés jut a köszönöm helyett.
Váró Kata Anna
(Cannes)