Sport

2018.07.26. 18:36

Forma-1: ahol a nyári szünet kezdődik

Mogyoród - A Vettel–Hamilton párharc nyár előtti utolsó felvonása következik.

Mogyoród - A Vettel–Hamilton párharc nyár előtti utolsó felvonása következik.

Idén immár a 33. Magyar Nagydíjnak ad otthont a Hungaroring. Az első futamot 1986-ban rendezték Mogyoródon, s azóta már felnőtt egy generáció, amely már egy megszépült és egy modernebb versenypályájával találkozhat. Tavalyhoz hasonlóan a versenyhétvégét követően ismét kétnapos teszteléssel folytatódnak a hungaroringi események – olvasható az Amber Pr Facebook-oldalán.

A magyar rendezők folyamatosan dolgoznak azért, hogy egy szebb és korszerűbb környezet várja a résztvevőket és a nézőket. A Hungaroring nagyobb mérvű átépítése, újjáépítése azonban még egy kicsit várat magára. A kilátogató nézőknek azonban nem csak a hungaroringi négy nap ad okot a mulatságra, hanem az azt követő kétnapos hivatalos szezonközi tesztelés is.

Nem könnyű előzni

A vasárnapi futam után egy napos pihenőt tartanak a csapatok, kedden és szerdán pedig ismét Forma–1-es autók köröznek majd a pályán. Hosszú a szezon és még csak a felénél tartunk, így talán nem okoz nagy meglepetést, hogy több csapatnál a tesztpilótákat vetik majd be, s a főállású versenyzők kiveszik jól megérdemelt nyári szabadságukat. Nem minden csapat él a tesztelés lehetőségével, a Haasról már biztosan tudni lehet, hogy nem marad a mogyoródi pályán a hétvégét követően.

Az a tény, hogy ezután a verseny után kezdődik a nyári szünet a Forma–1-es résztvevők számára, egyfajta mérföldkővé teszi a magyar futamot. Lazább, nyáriasabb hangulatban érkeznek hozzánk a pilóták és Forma–1-es résztvevők, tudják, hogy hamarosan kipihenhetik a szezon első felének feszített tempóját. Ami a magyar pályát illeti, azt mindig is nehéznek tartották a csapatok, ahol nehéz előzni.

Monacóhoz hasonlóan itt sem pihenhetnek verseny közben a sofőrök. Egyik kanyar a másikba vezet, s mindössze egy egyenes – a célegyenes – található a pályán, amely nem is olyan hosszú, így nem ad alkalmat a pihenésre. Fontos a jó fékstabilitás és a kocsi húzása a kanyarokból kijövet. A Hungaroringen az a csapat a nyerő, amely jó mechanikai tapadással, valamint húzással bíró autóval és jó fizikai kondícióval rendelkező pilótával áll rajthoz.

Ricciardo szereti a versenyt!

Ez az a pálya ugyanakkor, melyet mindenki nagyon kedvel, s ahová mindig szívesen jönnek a pilóták és csapatok. Ennek köze van a kitűnő szervezéshez, a jó hangulathoz és Budapest – mint nyüzsgő főváros – közelségéhez. A magyar nagydíjakról általában elmondható, hogy forróságban zajlanak, s ez várhatóan idén sem lesz másként. Daniel Ricciardónak különösen fekszik a magyar aszfaltcsík. Az ausztrál pilóta 2014-ben megnyerte a magyar futamot és a rá következő két évben, pedig bronzérmes lett.

– Szeretem a Magyar Nagydíjat! Mindenki mindig azt mondja, hogy olyan, mint Monaco falak nélkül, de ez nem igaz, ez Magyarország! Gyors, általában nagyon forró és bár egy szűk pályáról van szó, még mindig sok az előzési lehetőség rajta. A középső szektor az év egyik legjobbja, elég gyors, igazán gyors váltásokkal. A pálya korábban nagyon buckás volt, de nemrégiben sokat javítottak rajta – szögezte le a nagy mosolyú Ricciardo, akit biztosan sok magyar lány látna szívesen a dobogón.

A kanyarok, bár lassúak, de stílusuk mégis érdekessé teszi a Hungaroringen való versenyzést. A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de nagyon óvatosan kell vezetni, ami nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását a maximálisra állítják be, emiatt itt kevésbé lényeges a motor maximális ereje. Ehelyett azon van a hangsúly, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból.

Fontos a tapadás

Az abroncsok is fontos szerepet játszanak a mogyoródi pályán, fontosabbat, mint Monacóban. A viszonylag új aszfaltborítás agresszívabb, ami segíti a nagyobb tapadást, és így jobb köridőket eredményezhet. A sötét színű aszfalt forró idő esetén nagyon felmelegedhet, és ez hatással lehet majd a gumikopásra, sokkal inkább, mint a régi esetén. A Pirelli ugyanazokat az abroncsokat hozza el Mogyoródra, mint Hockenheimbe a múlt hétvégén: a közepes, lágy és ultralágy abroncsokat.

HBN


Hamilton és Bottas is hosszabbított

A Német Nagydíj előtt személyi változásokról hallottunk a Mercedesnél és a csütörtöki médianapon végül bejelentették, amit már régóta sejteni lehetett, hogy Lewis Hamilton további két szezon erejéig aláírt a Brackley-i istállóval. Pénteken azt is megtudhattuk, hogy Valtteri Bottas szerződését is hosszabbították 1+1 évre.


[related-post post_id="3933053"]

[related-post post_id="3932807"]

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!