Bulvár-celeb

2024.07.02. 11:52

Törölték a repülőjáratát? Több jog illeti, mint gondolná

Ha járattörlés miatt nem tud elutazni, jogosult a vételár visszatérítésére.

MW

Minden légiutas rémálma a járattörlés

Forrás: Shutterstock

A fővárosi kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy betartassa a légitársaságokkal a járatkésések, járattörlések esetére vonatkozó szabályokat - írja az MTI Budapest Főváros Kormányhivatalának keddi közleménye alapján. 

Mint írták, járattörlés esetén az utast megilleti az átfoglalás az eredeti úti céljára, a legközelebbi vagy egy későbbi megfelelő járatra. Ha az átfoglalást választja, a légitársaságnak a várakozási idővel észszerű arányban ételt és frissítőket kell biztosítania, ha pedig egy- vagy többéjszakás ott-tartózkodás szükséges, gondoskodnia kell az utas szállásáról, illetve a transzferről a szállásra és onnan vissza a repülőtérre.

Ha a járattörlést nem rendkívüli körülmény (például bizonyos technikai hiba, légitársaság alkalmazottjainak sztrájkja) okozza, az utasok a repülőút hosszától függően 250, 400, vagy akár 600 eurós kártalanításra is jogosultak lehetnek.

Rendkívüli körülménynek minősülnek például a

  • repülésre veszélyes időjárási körülmények, 
  • a légiforgalmi irányítási döntések, 
  • madárrajjal történő ütközés következtében előforduló járattörlések.
Flock,Of,Birds,In,Front,Of,Airplane,At,Airport,,Concept
Ha a gépünk madárrajjal ütközik, az rendkívüli körülménynek számít
Forrás: Illusztráció / Shutterstock

Megilleti a figyelem

Ha a gép indulása több mint 5 órát késik, a légitársaságnak fel kell ajánlania a repülőjegy árának visszatérítését - ha az utas már nem kíván elutazni.

A kormányhivatal hangsúlyozta, hogy a légitársaságoknak minden esetben különös figyelmet kell fordítania a csökkent mozgásképességű utasok és az őket kísérők, valamint a kíséret nélkül utazó gyermekek szükségleteire.

Ha az ellátási és segítségnyújtási kötelezettségnek adott esetben a légitársaság nem tud eleget tenni, a várakozás miatt felmerült minden költésről számlát kell kérniük (étkezés, frissítő vásárlása, szállás, transzfer), és a számlával igazolt - észszerű - költségeik megtérítését a légitársaságtól kell kérni.

A fogyasztóvédelemhez is fordulhat

Amennyiben az utasok a végső célállomásukat jelentős, azaz 3 órát meghaladó késéssel érik el - és rendkívüli körülmények nem állnak fel - szintén jogosultak lehetnek a repülőút hosszától függően 250, 400 vagy 600 eurós kompenzációra.

Kiemelték, hogy jelentős járatkésések, illetve törlések esetén a légitársaságoknak tájékoztatniuk kell az utasokat a a jogaikról; ha a légitársaság az utasok megkeresésére nem válaszol vagy elutasító választ ad, a jogaik érvényesítését a fogyasztóvédelmi hatóságtól is kérhetik.


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!