Kirándulás

2024.07.15. 20:59

Balmazújvárosi kis refisek a Pilisben

A Balmazújvárosi Református Általános Iskola és Óvoda diákjai immár hetedik alkalommal vettek részt gyalogos vándortáborban – írják az intézmény közösségi oldalán.

Haon.hu

Számtalan helyet felfedeztek az iskolások

Forrás: Balmazújvárosi Református Általános Iskola és Óvoda

Idén a Pilis és Visegrádi-hegység felfedezése várt ránk. Kalandos utazás után, Szentendréről a Bükkös-patak mentén gyalogoltunk fel első táborhelyünkhöz, a Kőhegyi Menedékházhoz. Második napon a Petőfi-pihenőt érintve, a Bölcső-hegyi kilátóhoz mentünk, ahonnan csodás körpanoráma nyílt a környező térségre. Harmadik napi, táborhelyváltó túránk során, megnéztük a különleges Vasas-hasadékot s a Lajosforrás hűsítő vizével felfrissülve, az Öregnyílás-völgyön folytattuk utunkat Pilisszentlászlóig. Innen indultunk másnap, a 639 m magasan álló, megkapó panorámával kecsegtető Prédikálószék kilátóhoz, ahol gyönyörködhettünk a kanyargó Duna látványában. Pilisszentlászlótól elköszönve a hegy oldalán végig húzódó keskeny, vadregényes, Spartacus ösvényen haladtunk, a Bertényi Miklós Füvészkertig. Rövid pihenő után folytatva utunkat, elértük Visegrádot, ahonnan egy erőt próbáló emelkedőt leküzdve jutottunk el utolsó táborhelyünkre, a Mogyoróhegyi Campingbe. Hatodik napunkat Visegrádon töltöttük. Bejártuk a Fellegvárat, melyet IV. Béla király építtetett a tatárjárás után. Megnéztük a Salamon-tornyot, sétáltunk a Duna parton. Utolsó napon a Madas László Erdei Iskola munkatársának vezetésével egy izgalmas vízbiológiai foglalkozáson vettünk részt a közeli erdei tónál. Visegrádról komppal mentünk át a Dunán Nagymarosra, ahonnan vonattal indultunk haza. Tartalmas hetet töltöttünk együtt. Túráink során kb. 70 km-t gyalogoltunk s szerencsére az időjárás is kegyes volt hozzánk. A gyerekek megtapasztalhatták a természetközeli élet szépségeit, kihívásait, a sátrazás izgalmát. Csodás helyeken jártunk, sok élménnyel gazdagodva tértünk haza – áll a bejegyzésben.