Magyarország

2007.12.17. 19:24

A 4-es metró második szakasza is drágább lehet

<p><P>511 milliárd forintba is kerülhet a 4-es metró - legalábbis ez áll a metróbiztos legújabb jelentésében.</P></p>

Becker László az RTL Klub Híradójának azt mondta, pontosították a második, vagyis a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz várható költségeit, ez az oka az újabb 25 milliárd forintos drágulásnak.

Tíz megállóról és 195 milliárd forintos költségről volt szó, amikor 2003 decemberében Medgyessy Péter miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester megegyezett a 4-es metró finanszírozásáról. 2004-ben négy új megállóval bővült a metró, a költségek pedig 260 milliárd forintra nőttek. Ebben viszont nem volt benne a felszín rendezése és egyéb plusz kiadások, amikkel együtt 2005 júniusában már 350 milliárd forintról beszélt a főváros. Ebből lett az idén 485 milliárd, a legújabb összeg pedig 511 milliárd forint.

A vasúthatóság és a környezetvédelmi hatóság is olyan igényeket támaszthat az engedélyek kiadásához, ami a becsült értékekhez képest költségnövekedést okoz - mondta Becker László metróbiztos.

A drágulás oka a második, vagyis a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz árainak pontosítása, valamint újabb, a metróhoz kapcsolódó beruházások megvalósítása. Becker László szerint ezért az eredeti 195, és a mostani 511 milliárdos árat nem lehet összehasonlítani. Valószínűleg az ígért határidőket sem. A miniszterelnök és a főpolgármester koccintásánál 2003-ban még 2008-as átadásról beszéltek, most 2011 második fele az első tíz megálló átadásának határideje.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!