Sport

2018.05.25. 12:41

Ahol főként a tudás számít: Monte-Carlo utcáin az F1 mezőnye

Monte-Carlo - A hétvégén a szezon legcsillogóbb helyszínén megrendezett Forma–1-es futam, a Monacói Nagydíj következik.

Monte-Carlo - A hétvégén a szezon legcsillogóbb helyszínén megrendezett Forma–1-es futam, a Monacói Nagydíj következik.

A Monte-Carlo utcáin tartott megmérettetés talán a versenynaptár legfontosabbja, így soha nem hiányozhat abból. A nagy szponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek, így különösen fontos a csapatoknak, hogy jól teljesítsenek, megmutassák befektetőiknek, jó helyre adták pénzüket – írja az Amber PR.

A Spanyol Nagydíj volt az idei első helyszín, ahová a csapatok már jelentős fejlesztéseket vittek. A Ferrari új glóriamegoldását például, bár Barcelonában még fent maradhatott, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) betiltotta. A maranellói csapat várhatóan nem áll le, valahol, valamilyen versenyelőnyt akar szerezni, hogy az év végén az olasz istállónak álljon a zászló. A barcelonai fontos futam után máris itt a másik, nem kevésbé jelentős helyszín, Monaco. Ez az a futam, amely biztosan nem fog egyhamar kikerülni a versenynaptárból, még úgy sem, hogy ez a szűk, utcai pálya nem igazán alkalmas versenyzésre.

Kevésbé megy jól nekik

A kis városállamban mindenki meg akarja mutatni, mire is képes, hiszen ezen az utcai pályán a pilóták tudása a mérvadó. 2017-ben Sebastian Vettel vihette haza innen a győztes trófeát, ami nagy meglepetés volt, hiszen azelőtt 2001-ben nyert itt utoljára ferraris pilóta. Ez a győzelem azonban nem csak a vörösöknek volt köszönhető. Lewis Hamilton az időmérő edzésen csak a tizenharmadik rajthelyet tudta megszerezni, s mivel ezen a szűk pályán nehéz az előzés, így nem maradt más a brit pilóta számára, mint a pontszerzés – végül hetedik lett. Nico Rosberg visszavonulásával megtört a csapat dominanciája ezen a futamon.

Az elmúlt időkben három pályán (Monacóban, a Hungaroringen és Szingapúrban) kevésbé volt eredményes a Mercedes. Mivel a hétvégi helyszín ezek egyike, emiatt rettentően aggódik Toto Wolff: – Láttuk, hogy az elmúlt években voltak olyan pályák, amelyek kevésbé feküdtek nekünk és voltak olyanok is, ahol valamilyen oknál fogva nem nyújtottunk tökéleteset. Nehéz semmissé tenni egy autó célba nem érését, Monaco, Budapest és Szingapúr azok a pályák, ahol igencsak alulteljesítettünk tavaly.

Hamilton szerint a Red Bullok hasítanak majd Monacóban. Az RB14-es a harmadik leggyorsabb konstrukció idén, s Spanyolországban a harmadik szektorban, ami semmi másról nem szólt, mint a tapadásról, Daniel Ricciardo nagyon gyors volt. Ebből mind Hamilton, mind Bottas azt a következtetést vonta le, hogy Monacóban a Red Bullok gyorsak lesznek, főleg mivel a Ferrarik Barcelonában betegeskedtek.

Aki hibázik, nagy árat fizet

A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség, mégis a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Emellett itt nincsenek kavicságyak, és a szűk pálya miatt nincs nagyon hely a hibázásra. Aki hibázik, az nagy árat fizethet, akár azt, hogy kiesik a versenyből. A motorerő ezúttal nem játszik különösebben nagy szerepet, de fontos lesz, hogy az autónak jó legyen a húzása a kanyarokból kijövet, és ami még fontosabb, az autó jól vezethető legyen.

Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása. A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát is elérheti.

A 78 körös Monacói Nagydíj május 27-én, vasárnap 15.10-kor veszi kezdetét (élő M4 Sport).

HBN


[related-post post_id="3871253"]

[related-post post_id="3870616"]

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!