Utazás

2024.07.08. 16:42

Kétórás késésnek indult, egynaposnál tart: 150 ember szeretne hazajönni Bulgáriából Debrecenbe

A Bulgaria Air semmilyen tájékoztatást nem ad az utasoknak. A Debrecenből Burgaszba tartó vasárnapi járat is csúszik.

BDR Média

Helyi idő szerint július 7-én délután 5 órakor szállt volna fel a Bulgaria Air gépe Burgaszban, és hozta volna haza, Debrecenbe a nyaralókat. Ám a turisták még mindig nem tudják, mikor érkeznek meg – értesült a Cívishír az egyik utastól, aki családjával nyaralt a Fekete-tengernél. A neve elhallgatását kérő családapa elmondta, amikor kiérkeztek a repülőtérre, már látták, a gép két órát késik. Ekkor még nem gyanakodtak, hogy 22 óra elteltével sem kerülnek közelebb otthonukhoz.

Várakozó utasok a burgaszi reptér előtt
Forrás: magánarchívum

Annyit mondtak, hogy meghibásodott a gép, amivel repültünk volna. Közben közölték, Tel-Avivból érkezik egy repülő, azzal jutunk haza. Az le is szállt este 7-kor, de még 8-kor sem történt semmi, sőt 9-kor sem. Mindenki türelmesen várt, majd kiírták, hogy 23 órakor felszállunk, de ez sem történt meg

– mondta csalódottan. Érdemi tájékoztatást nem, csak egy croissant meg egy üveg vizet kaptak, de a 4-6 éves gyerekek ekkorra már olyan fáradtak voltak, hogy akadt olyan, aki elhányta magát, többen sírtak. Kérték a személyzetet, kapcsolják ki a klímát, mert sokan nyári ruhában indultak útnak, és már fáztak.

– Nem úgy készültünk, hogy a reptéren éjszakázunk. A Forum Travel utazási irodánál foglaltuk a nyaralást, telefonon érdeklődtem a közvetítőmnél. Nagyon segítőkész volt, de a helyzeten ő sem tudott változtatni, hiszen a Bulgaria Air nekik sem adott tájékoztatást. Az volt a legrosszabb, hogy nem tudtunk semmit. A tervezett induláshoz képest eltelt nyolc óra, hajnali egy volt már, amikor egyre ingerültebbek lettek az emberek. Ekkor közölték, törölték a járatot – mondta a családapa. Kisbusszal átvitték őket az érkezési oldalra, odaadták nekik a bőröndjeiket, majd a bolgárok kitessékelték őket a repülőtéren kívülre.

Álltunk körülbelül 150-en, és kérdeztük magunktól: most mi lesz? Végül buszok jöttek értünk, és elvittek minket azokba a hotelekbe, ahová a gépfordultával érkezők lefoglalták szállásaikat. Ugyanis a tervek szerint vasárnap este 7-kor Debrecenből indult volna vissza gép, most gondolom ők meg a debreceni reptéren ülnek és várnak. Patthelyzet. Hajnal 5-re érkeztünk meg a szállodába

– fogalmazott. A Bulgáriában rekedtek közül többen ma már dolgoztak volna. A családapa is, így most azon gondolkodik, egy másik légitársasággal, saját költségen hazautaznak, hogy tudja intézni az ügyeit. Hétfő délelőtt egyelőre ültek a hotelszobában, és vártak, hogy valaki hozzájuk szóljon.

debrecen bulgária burgasz reptér
A késés miatt többen dolgozni sem tudtak menni hétfőn
Forrás: magánarchívum

Tanácstalanok a Debrecenben rekedtek is

A cikk megjelenése után a Cívishír szerkesztőségébe telefonált egy hölgy, aki a cívisvárosban várta 5 barátjával együtt, hogy elrepülhessen Bulgáriába. Mint mondta, vasárnap délután azzal szembesültek, hogy egy órát késik a gép, végül hajnal 2-ig vártak, de az nem érkezett meg.

Nemcsak a gép késése/törlése volt aggasztó, de az utazásszervező cég hozzáállása is. Csak hívásra jött ki a reptérre, majd kiderült, a Bulgáriában foglalt szállásunkat nem értesítették a gép törléséről, az idegenvezetőnek sem szóltak, hogy ne várjon, a transzfert sem intézték. Mi hajnal 2-kor hívtunk egy taxit és hazajöttünk, végül a délután induló WizzAir-járattal utazunk ki.

A reptéren kaptunk egy 15 eurós vouchert, de tájékoztatást nem. Reptéri dolgozókkal sem találkoztunk, csak két rendőrrel és egy biztonsági őrrel hajnali 2-kor – fogalmazott. Hozzátette, voltak, akiket szállodákban helyeztek el.

148 utas várakozott Debrecenben a burgaszi gépre

A Cívishír megkeresésére a debreceni repülőtér marketing- és PR-referense közölte, hogy

július 7-én a menetrend szerint 19:25 órakor Debrecenből Burgaszba tartó járat – az illetékes légitársaság tájékoztatása alapján – törölve lett a repülőgép műszaki meghibásodása miatt.

– A repülőtér munkatársai folyamatosan tájékoztatták az utasokat a kapott információk alapján, illetve a törlést követően a jogszabályok és az ilyen esetben szükséges protokollfolyamatok szerint megkezdték az utasok hotelekben történő elszállásolását. A járatra 148 utas várakozott, akik közül több mint 70 utas igényelt szállást. A várakozási idő alatt a légitársaság mindenki részére biztosított étkezési utalványt. A légitársaság tájékoztatása szerint a járat várhatóan a mai napon (július 8-án) este 19 órakor indul majd Burgaszba, melyre 17 órakor kezdődik meg az utasfelvétel – tudatta Nagy Krisztina.