Strand

2024.06.30. 17:01

Cápa, lángos, biztonság - a Kerekestelepi fürdőben jártunk – fotókkal, videóval

Igazi kánikulát jósoltak a hétvégére, ezért úgy döntöttünk, szétnézünk, mi a helyzet strandokon. Vasárnap délelőtt a debreceni Kerekestelepi fürdő volt riportunk helyszíne, ahol az egyik medencében még egy cápát is láttunk.

Kosztin Éva

Jó volt a hangulat a gyerekmedencében is

Forrás: Kiss Annamarie

Vasárnap délelőtt Debrecenben az idő meleg volt, de az ég borult, egy kicsit még aggódtunk is, hogy vajon tudunk-e majd riportot készíteni, lesznek-e így is a strandon. Érkezésünkkor a bejáratnál közepes méretű sor fogadott, megnyugodtunk, lesznek rajtunk kívül mások is. Nem tudom, mennyi az egy négyzetméterre jutó ideális strandoló száma, de ránézésre a Kerekestelepi fürdő pontosan azt hozta. Bőven voltak látogatók, de bőven jutott hely is mindenkinek földön, vízen egyaránt. A strand belterülete kiterjedt és sok fa ad árnyékot, a földön jócskán elfértek a kiterített törölközők, amiken itt-ott láthattuk a bombabiztos védelmi rendszert, az értékekre terített másik törölközőt.

kerekestelepi fürdő, strand, debrecen, medence
A Kerekestelepi Fürdő fokozatosan mélyülő hideg vizes medencéje
Forrás:  Kiss Annamarie

A fürdőben négy különálló medence üzemel: a fokozatosan mélyülő hideg vizes, két gyógyvizes és egy gyermekmedence. Ottjártunkkor mindet kihasználták a látogatók, de mindenkinek volt elég tere úszni, pancsolni, a legbátrabbaknak pedig egy cápát is meglovagolni vagy pontosabban megcápagolni.

A Kerekestelepi fürdő sokaknak az első

A fürdő aznapi látogatói közül először egy helyes kisfiúra és családjára lettünk figyelmesek, akik éppen velünk egyszerre érkeztek. Miközben a szülei levették a 15 hónapos Sanyika szandálját, megtudtuk, történelmi pillanatnak vagyunk tanúi: a gyerek első strandolását sikerült elcsípnünk.

Azért választottuk ma a Kerekestelepi strandot, mert ez van közel a lakóhelyünkhöz, kedvező az ára, és úgy gondoltuk, az első alkalomhoz ez biztonságos lesz

– osztotta meg velünk Sándor, Sanyika apukája. Megtudtuk, Vámospércsről érkeztek és alaposan felszerelkeztek. – Sancikának hoztunk úszógumit, labdát, bébiételt, Kubut és Dörmit, magunknak pedig szendvicseket és aszalt gyümölcsöket pakoltunk – mondta Rozália, Sanyika anyukája. A kisfiúról a szülők kérésére nem készítettünk fényképet, ezért kénytelenek látatlanul bízni bennünk, hogy nagyon aranyosan készülődött az első vizes kalandjához.

kerekestelepi fürdő, medence, cápa
A medencékben még egy cápa is bőven elfér
Forrás:  Kiss Annamarie

Szintén még a kipakolás fázisában szólítottuk meg Vikit. Mint megtudtuk, a párjával, illetve egy 3 éves kisfiúval és egy 4 éves kislánnyal jött, akik csakúgy mint Sanyika, életükben először ma voltak strandon. Mint elmondta, reggelit csomagoltak magunknak, hideg italokat, csipszet, és úgy tervezték, hogy majd a strandon ebédelnek. –  Először a gyerekmedencét próbáljuk ki, aztán meglátjuk, megyünk-e valamelyik másikba is, kíváncsi vagyok, hogy fog nekik tetszeni. A legnagyobb kérdés most még számomra az, hogy vajon meddig érzik jól magukat a gyerekek – mondta Viki.

Csendes és biztonságos

Az egyik büfénél egy lángost falatozó családdal is beszélgettünk. Tinkó Józsefné és férje Hajdúhadházról jöttek, a fiuk itt él Debrecenben, így vele, valamint a menyükkel és két unokájukkal látogattak ki a Kerekestelepre – ráadásul a nagymama életében először. – A fiam javasolta a helyet, tetszik, nagyon csendes. Szerencsére az idő is nagyon jó, és az unokák is élvezik a strandot, a 2 éves kisebbik ma van itt először – mondta Tinkó Józsefné, akinek utolsó mondatán szinte már meg sem lepődtünk, úgy látszik, valami különleges elsők napját fogtunk ki.

A gyermekmedencénél Vargáék is azt mondták, aznap strandol először a két gyerekük, az 5 éves Viki egy unikornisos úszógumival, a 4 éves Peti pedig egy krokodilossal. – Azért választottuk ezt a strandot, mert közel van hozzánk, és kisebb, könnyebben átlátható. A pancsolóban most a gyerekek még ismerkednek a vízzel, az úszógumival. Peti még bizonytalan kicsit, de Viki gyorsan megszokta, ő otthon a kádban is sokat pancsizik – tudtuk meg a szülőktől, akik egy kicsit tartanak az UV-sugárzástól, de alaposan bekenték az egész családot 50 faktoros fényvédővel. Hozzátették, amivel nehézségük akadt, az a parkolás volt, időbe telt, amíg találtak egy helyet, ahova letehették a kocsit.

Radnaiék igazi csajos napot tartottak, a nagymama, a lánya és 2 lány unokája Vargák mellett strandoltak a gyerekmedencénél.

Gyakran jövünk ide a Homokkertből. Szerintem gyerekeknek ideális hely, biztonságban érezzük magunkat, szeretünk ide járni

– mondta portálunknak a nagymama, miközben fotós kollégám az egyik unoka mosolyát örökítette meg.

Milyenek az árak a Kerekestelepi strandon?

Miután körbejártuk a strandot, szemügyre vettük, milyen étkezési lehetőségeket kínál a Kerekestelepi fürdő. Úgy láttuk, több büfé, egy fánkozó, egy fagyis és egy étterem található itt, utóbbi menüt is kínál. Aznap gyümölcs- és húsleves közül lehetett választani marhapörkölttel és főtt burgonyával, vagy borzas csirkemellel és rizzsel 2100 forintért.

A büfékben kapható sörök közül a legolcsóbb 3 deci 500 forintért, a legdrágább pedig egy fél liter egy ezresért, de kínálnak fröccsborokat 300 forintos deciliter áron, a rövidek 2 centjéért 500 forintot, a 4 centért 1000 forintot kérnek. Egy kisebb limonádé 500 forintba, a nagyobb, fél literes 800 forintba kerül.

kerekestelepi fürdő, lángos
A lángost sokan választják ebédre a strandon
Forrás:  Kiss Annamarie

A lángosokból bőven volt választék, ami a sima 700 forintostól az 1600 forintos tejfölös-sajtos-csülkös-pirított hagymásig terjedt. 100 gramm sült hekk 750 forintba került, amihez egy szelet kenyeret egy százasért vehetünk, 100 gramm kovászos uborkát pedig 600 forintért. A desszertek közül a hagyományos strandos szortiment volt elérhető: kakaós és lekváros palacsinta 350 forintért, nutellás 400 forintért, egy gömb fagyi 500 forintért.

Természetesen nem juthatunk be a fürdőbe belépő nélkül, ezért rápillantottuk, mennyibe kerülnek: a legolcsóbban 2500 forintért léphetünk be, de elérhető többféle családi jegy mindenféle konstrukció alapján: így 5000 és 10 000 forint között „tudhatjuk le”  a strandolást a Kerekestelepen. A belépés 3 éves korig ingyenes.