Micsoda teljesítmény!

2024.07.03. 12:38

Országos versenyt nyertek a Csokonai tanulói

Tavaly második helyet ért el a debreceni Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium csapata, idén viszont nem érték be a győzelemnél kevesebbel. A RÁLA névre keresztelt csapat bőven túlteljesített és elégedetten térhetett haza az országos versenyről.

BDR Média

A debreceni Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium RÁLA elnevezésű csapata nyerte az Agrárminisztérium által szervezett Kárpát-Medencei Hungarikum verseny Balatongyörökön megtartott országos döntőjének középiskolai versenyét. A vármegyei önkormányzat a július 1-jén megtartott ülésén jutalmazta az országos versenyt megnyerő csapat tagjait és felkészítőiket. A Cívishír az ünnepi percek előtt beszélt Molnárné Szecskó Ágnes iskolaigazgatóval, Pósán Enikő felkészítőtanárral, valamint a csapattagok közül Kordás Annával.

Az országos versenyen tavaly másodikok lettek, idén a győzelmet tűzték ki célul
Az országos versenyen tavaly másodikok lettek, idén a győzelmet tűzték ki célul
Forrás: Cívishír-archív

A RÁLA csapat névben én vagyok az „A” betű, ugyanis a Madarász Regina, Tar Ágnes, Pikó Linett és Kordás Anna alkotta csapat tagjai keresztneveinek kezdőbetűiből született a csapatnevünk

 – válaszolta a Cívishír kérdésére Kordás Anna.

A versenyre folyamatosan készültünk, mert tudtuk, egy színdarabot kell előadnunk, ennek a témája a közelünkben található egyik érték, a mezőtúri fazekasság volt. Az előadásunk azért is nyerte el a zsűri tetszését, mert kerámiákat és népviseletet is vittünk magunkkal. A versenyen voltak más feladatok is, főleg az ügyességünket próbára tevők, és nem titkoljuk, a szerencsére is szükségünk volt

Például íjászkodtunk, kürtős kalácsot sütöttünk. Ezekre elméletben készültünk ugyan a döntőben, viszont gyakorlatban kellett bizonyítanunk, hogy úgy is meg tudjuk oldani a feladatot. Például a kürtőskalácsot a tésztanyújtástól a csomagolásig mi csináltuk. Ezen kívül teqballoztunk, solymászkodtunk, táncházban voltunk. Sokat jelent a megszerzett elméleti tudás, erősíti a magyarságérzetünket, a magyarsághoz való tartozásunkat, és persze a versenyzés közben megszerzett sok-sok emlék végigkíséri életünket – mondta Kordás Anna.

Az országos verseny célja

Molnárné Szecskó Ágnes iskolaigazgató elmondta: a Kárpát-medencei versenyt az Agrárminisztérium és a magyar hungarikum bizottság hirdette meg az épített- és a szellemi hagyományok értékeinek feltérképezése céljából. A megmérettetésre általános- és középiskolás csapatokat vártak. A csapatok kiválasztottak egy terméket, vagy természeti-, vagy szellemi értéket. Erről készítettek előadást, majd több fordulóban versenyezve eljutottak az országos döntőbe.

A Csokonai gimnázium a pedagógiai programjában kiemelt célként kezeli a szellemi- és épített örökségünk, valamint hagyományaink továbbadását a gyerekeknek. Hagyománytisztelő és hazaszerető polgárokká próbáljuk nevelni diákjainkat

– fogalmazta meg az igazgatónő a verseny céljának a középiskolája oktatásában és nevelésben elfoglalt helyét.

Pósán Enikő, a csapatot felkészítő pedagógus elmondta, hogy a RÁLA csapat második alkalommal vett részt az országos megmérettetésen. 

Tavaly a megyei fordulón második helyet értek el, ám akkor elhatározták, hogy megnyerik a hajdú-bihari fordulót. Ezt azonban jóval túlteljesítették, hiszen korosztályuk országos döntőjében is első helyen végeztek.

A döntőben 13 középiskolás és 13 általános iskolás csapat vett részt.

A vármegyei közgyűlésen a csapat méltatásáról elhangzott: a Hajdú-Bihar Vármegye Önkormányzata az Agrárminisztérium Hungarikum pályázati felhívására „Értékes Hajdú-Bihar - Vármegyénk kincsei” címmel pályázatot nyújtott be. A sikeres pályázás után a vármegyei és nemzeti értékek, valamint a hungarikumok népszerűsítése és megismertetése céljából tavaly ősszel háromfordulós vetélkedőt hirdetett a hajdú-bihari általános- és középiskolás diákoknak. Erre 94 általános- és középiskolás csapat nevezett.

A verseny elő- és középdöntője az online térben zajlott, ahonnan mindkét korcsoportból végül nyolc, négyfős csapat jutott tovább az immár személyes részvétellel megrendezett vármegyei döntőbe. A diákoknak többek között számot kellett adni a települési- és vármegyei értéktárban szereplő értékekről, a magyar értéktárban lévő kiemelkedő nemzeti értékekről, valamint a Hungarikumok Gyűjteményében lévő hungarikumokról. Mivel a versenysorozat feladatai csak részben kapcsolódtak az iskolai tananyaghoz, így szorgos kutatómunkát igényeltek a diákoktól és felkészítő pedagógusaiktól.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában