Helyi sport

2 órája

Pozitív visszajelzések a nemzetközi szövetség illetékeseitől

Baráth Norbert szerint még gyerekcipőben jár a flat track, de van benne potenciál, és türelmesnek kell lenni vele kapcsolatban.

Boros Norbert

A flat track világbajnoki döntő megrendezésével sporttörténelmi versennyel zárta a szezont a SpeedWolf Debrecen csapata, ugyanis korábban még sohasem rendeztek világbajnok-avatást egyetlen motoros szakágban sem hazánkban. A viadal hozta azokat az elvárásokat, amiket a sportszerető társadalom támasztott felé: magas színvonalú, izgalmas verseny után hirdettek végeredményt a világbajnokságban. A hatfordulós küzdelemsorozat végén az amerikai Sammy Halbert örülhetett az aranyéremnek, akinek a debreceni versenyen Szegedi Máté személyében magyar szerelője volt. A Perényi Pál Salakmotor Stadionban megrendezett vébé-döntő összegzésére Baráth Norbertet kérte fel a Hajdú Online.

A flat track világbajnoki döntő megrendezésével sporttörténelmi versennyel zárta a szezont a SpeedWolf Debrecen csapata
A flat track világbajnoki döntő megrendezésével sporttörténelmi versennyel zárta a szezont a SpeedWolf Debrecen csapata
Forrás: SnapSide Photography

Egyre nívósabb

– Teljes mértékben pozitívan értékelem a világbajnoki döntőt, megint csupa kellemes élménnyel gazdagodtunk a viadal során – kezdte a válaszadást a versenyt szervező egyesület, a SpeedWolf Debrecen ügyvezetője. – A 2021 óta íródó debreceni flat track történelem tavaly eljutott arra a szintre, hogy izgalmas, látványos futamokat láthatott a közönség, s most tovább emelkedett a nívó. Rögtön az első futam megadta az alaphangulatot, hiszen a nagyon izgalmas, fej fej melletti, férfias csatározás végén, a cseh Ervin Krajčovič az utolsó métereken előzte meg a világbajnoki címet később elnyerő amerikai Sammy Halbertet. Szerencsére a folytatásban is óriási küzdelem zajlott a pályán, aminek a nézők örülhettek a legjobban, hiszen rendkívül izgalmas versenyt láthattak. A sportág szakértői szerint is egyértelműen látszik, hogy évről évre emelkedik a színvonal a világbajnoki versenyeken – fogalmazott a klubvezető, aki összehasonlított a speedway-t és a flat tracket.

– Teljesen más kávéház a két sportág, annak ellenére is, hogy ugyanolyan pályán mennek a vaspapucsos versenyzők. A salakmotorozás egy professzionális szakág, ami profitorientáltan működik. A flat track esetében nem a helyezési pénz a lényeg, hanem a motorsport iránti szenvedély, ezért nagyon szerethető a közösség. Ennek is tulajdonítható, hogy egy-egy verseny alatt teljesen más hangulat uralkodik a depóban. Talán az sem meglepő, hogy alig akad „átjárás” a sportágak között, talán egyedül az olasz Matteo Boncinelli, aki mindkét szakágat komolyan veszi – fogalmazott Baráth Norbert.

Forrás: SnapSide Photography

Baráti hangulatban

Egy szervező számára mindig fontosak a visszajelzések, éppen ezért kíváncsiak voltunk, hogy a versenyzők, illetve a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) funkcionáriusai miként vélekedtek a debreceni fordulóról. – Csakis pozitív visszajelzéseket kaptunk. A versenyzők minden évben elmondják, hogy imádnak Debrecenbe jönni, ugyanis ez egy gyors pálya, ahol jó tempót lehet menni. Mondhatom, hogy a vébé-döntősök nagy részével már-már baráti a kapcsolatunk. Mivel mi adtunk otthont a világbajnok-avatásnak, így értelemszerűen a FIM Pályaverseny Bizottságának szinte valamennyi vezetője ellátogatott hozzánk. Jó volt azokkal az emberekkel személyesen találkozni, akikkel eddig csak e-mailen, vagy telefonon beszéltünk. A hivatalos tisztségviselők egy nappal a verseny előtt megérkeztek, s csak a viadal másnapján hagyták el a városunkat. Nagyon tetszett nekik Debrecen, és szerencsére a versennyel is rendkívüli módon meg voltak elégedve. A bizottság első emberét, Armando Castagnát gyerekkorom óta ismerem, s jó volt vele úgymond hivatalosan is együtt dolgozni. Különleges élmény volt, amikor megnyitotta az első hivatalos zsűri ülést, s úgy kezdte a beszédét, hogy köszönti a főszervezőt, akit 9 éves kora óta ismer. Ez nagyon jólesett, s úgy éreztem, ezzel megadta a baráti alaphangulatát az egész versenynek. A funkcionáriusok nem voltak olyan sarkosak, mint egy salakversenyen, ettől függetlenül minden a helyén volt és gördülékenyen zajlottak az események. A versenyigazgató úgy tartotta kezében a dolgokat, hogy az irányítása mellett nekünk, helyi szervezőknek csak asszisztálnunk kellett hozzá. Szerintem fontos volt, hogy elfogadták a javaslatainkat, és nem akartak főnökösködni, ezért működött minden tökéletesen. A viadalt követően mindenre pozitív értékelést kaptunk, s ennek hozományaként az FIM illetékesei nagyon szeretnék, ha jövőre is rendezne Debrecen flat track világbajnoki döntőt. Elkezdődtek a tárgyalások, meglátjuk, milyen egyezségeket tudunk kötni annak érdekében, hogy jövőre – zsinórban ötödik alkalommal – ismét vendégül láthassuk a flat track világ legjobbjait.

Forrás: SnapSide Photography

Vannak ötletek

Bár a világbajnoki versengés színvonala évről évre emelkedik, ez nem mutatkozik meg a nézőszámban, sem Magyarországon, sem a sorozat többi állomásán. Lehet-e ezen változtatni? – Nincs mit tagadni, a flat track még mindig gyerekcipőben jár Európában. Annak érdekében, hogy minél többen kilátogassanak a versenyünkre, próbáltunk egykori MotoGP-s pilótákat Debrecenbe csábítani, felajánlva nekik a szabadkártyát az induláshoz, ám nem voltak rá vevők. Castagnával beszélgetve kiderült az FIM törekvése, miszerint szponzorokat, illetve promótert szeretnének a flat track mögé állítani, s ezzel elérni, hogy legyenek televíziós közvetítések a versenyekről. Ez a motorsport kifejezetten olyan, amit „jól csomagolva”, el lehetne adni a közönségnek. A nagy testű motorok, a sok versenyző, a test test elleni küzdelem jól közvetíthető dolgok, szinte televíziós közvetítésre teremtették. A FIM Pályaverseny Bizottságának olasz igazgatója azt is elmondta, a világbajnoki fordulókat szeretnék más programokkal színesíteni, ezzel is jobban eladhatóvá tenni az eseményt a publikum számára. És természetesen ennek a sportágnak is szüksége van sztárokra, több olyan versenyző kellene, mint Sammy Halbert. Az amerikai motoros igazi fenegyerek, ráadásul rendkívül aktív a közösségi felületeken. Szintén közönségnövelő lenne, amennyiben rendelkeznénk olyan magyar versenyzővel, aki partiban van a legjobbakkal, de ilyen pilóta jelenleg nincs. Sajnos ugyanaz a helyzet, mint a salakmotorsportunkban. Úgy gondolom, türelmesnek kell lenni a flat trackkel kapcsolatban, mert idővel meghozza a várt eredményt a nézőszámok tekintetében is – zárta mondandóját Baráth Norbert.

Forrás: SnapSide Photography

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában