Strand

2024.08.22. 20:00

Sokan akár több száz kilométert is megtesznek a püspökladányi strandért – fotókkal

A Haon stábja a strandszezonban véletlenszerűen ellátogat a vármegye egyes fürdőhelyeire. Helyszíni riportunkat csütörtök délelőtt a püspökladányi strandon készítettük.

Kosztin Éva

A nyarunkat Debrecenben a Kerekestelepi fürdőben kezdtük, majd ellátogattunk a kabai, illetve a berettyóújfalui strandra is. Augusztusban eddig még csak a Tiszacsegei Termálfürdőben jártunk, de mivel javában tombol a kánikula, újra ráböktünk a térképre: ezúttal a püspökladányi strandra, becsületes nevén a Sárrét Kincse Püspökladányi Gyógy- és Strandfürdőre esett a választásunk.

püspökladányi strand, sárrét kincse
A püspökladányi strand kültéri medencéinél jártunk
Forrás:  Kiss Annamarie

Elsősorban a létesítmény kültéri részére voltunk kíváncsiak, ezért érkezésünk után azonnal a kinti medencék felé vettük az irányt. Utunk a benti trafikon át vezetett, ahol gondoskodtak róla, hogy senki ne jöjjön zavarba, aki esetleg otthon felejtette az úszógumiját. Elérhető volt a fél állatkert felfújható verzióban, de voltak fánkok, valamint unikornis több méretben. A már-már ember méretű gumikrokodil 7500 forintba került, a közepes kiszerelésű unikornisért 6400 forintot, míg a ló nagyságúért 11 ezer forintot kértek, de volt pici lila nyuszi is 4 ezerért.

A baráti vélemények miatt jöttek

A bejárattal szemben helyezkedett el a két részre osztott mély vizű medence: a 80-90 cm mélységű víz 30-32 Celsius fokos, míg a 165-180 centiméter mélységű sávos úszómedence vize 24-26 Celsius fokos a kihelyezett táblák szerint. Mellettük törölközött éppen Péter, aki érdeklődésünkre elmondta, a családdal aznap voltak másodjára a püspökladányi strandon. – Gyöngyösről jöttünk, korábban Berekfürdőre jártunk, de most az augusztus 20-i hétvége után szerettünk volna kipróbálni valami új, szimpatikus helyet. Úgy értesültünk, hogy gyereknek megfelelő medencék vannak, nem is drága, és nincsenek sokan, egyelőre tényleg mi is ezt tapasztaltuk. Ránézésre eléggé retró ugyan, de szerintem nincsen ezzel semmi probléma, nekünk tökéletes – osztotta meg a családfő.

püspökladányi strand, riport
Jaj, úgy élvezzük mi a strandot!
Forrás:  Kiss Annamarie

A medencében hatalmas pancsolásban volt négy gyerek, Nóri, Alina, Balázs és Misi, akik a műugró tudományukat több számban is bemutatták a fotósunknak. Mint Henitől, az egyik szülőtől megtudtuk, egészen Bécsből érkezett a dinamikus delegáció. – Ausztriában élünk, de ladányi a nagybátyám, ezért pár napra eljöttünk a családhoz, hogy az unokatestvérek együtt lehessenek kicsit. Ebédelni a strandon fogunk majd valamit, estére viszont főznek nekünk a rokonok – tudtuk meg.

püspökladányi strand, riport
Katiék nagyon szeretik a strand gyógyvizét
Forrás:  Kiss Annamarie

A hőfok szerint szintén két részre osztott gyógyvizes medence hidegebb szekciójában állítottuk meg egy szóra Katit, aki az egyik barátnőjével strandolt. – 15 éve járunk ide, mindketten helyiek vagyunk. Nagyon jó itt a víz, remélem soha nem viszik el innen. Szerencsére nincsen semmi komolyabb bajom, de ha már egy hétig nem jövök, megérzem – kaptuk a pozitív felhasználói véleményt a gyógyvíz hatásáról.

Generációkon át öröklődik

A meleg vizes medence mellett egy családdal is beszélgettünk, akik ugyancsak nem a szomszédból jöttek. Jusztina elmondta, hogy férjével és iker lányaival Lengyelországból látogattak el a püspökladányi strandra, immár ötödik alkalommal nyaralnak a városban. – Még a szüleim jártak ide nagyjából húsz éve, és olyan nagyon szerették, hogy mi is kipróbáltuk, ma pedig már visszajáró vendégek vagyunk. Kifejezetten a fürdő miatt szoktunk Püspökladányba jönni, nagyon szeretjük, hogy a strandon csend van és nyugalom – nyilatkozta a fánkos úszógumijaik mellől.

Rendszeresen utaznak Lengyelországból Püspökladányba
Forrás:  Kiss Annamarie

A gyerekmedencéhez a kiterjedt, jól felszerelt és kitűnő állapotban lévő játszótér mellett haladtunk el. A teknőssel és csúszdás világítótoronnyal felszerelt vízben Kotra Károly az unokájával, Kotra Maximiliánnal hűsölt. – Nyaranta 15-20 alkalommal biztos itt vagyunk, van, amikor a gyerekeim is jönnek. Szerintem pazar a strand, mi nagyon szeretjük. Én gyakorlatilag itt nőttem fel, gyerekként én is itt fürödtem, mint most az unokám – idézte fel a világítótorony tövében.

A Kotra család minden generációja jól érzi magát a Sárrét Kincsében

A püspökladányi strand árai

Amikor engedélyt kértünk a vezetőségtől, hogy riportot készítsünk, felhívták rá a figyelmünket, hogy a lángosos nincsen minden nap nyitva. Valószínűleg pont egy ilyen időszakot fogtunk ki, mert ottjártunkkor nem láttuk ezt a tipikus strandételt. A kinti büfét viszont egyből megtaláltuk, ahol egységesen 2750 forintba kerülnek a főételek, amik főként valamilyen sültből és sültkrumpliból állnak. A röviditalok 3 centje 370 és 550 forint között mozog, a legolcsóbb fél literes sör az üveges Kőbányai 550 forintért, a legdrágább pedig a csapolt meggyes Dreher 1100 forintért.

A belépőjegy árakat is életkor szerint csoportosítják: 1950 forintba kerül egy felnőttnek, egy diáknak vagy nyugdíjasnak 1600 forintba, egy gyerek pedig 1100 forintért mehet be. A püspökladányi lakosok előnyben vannak, ők minden kategóriában pár száz forinttal olcsóbban juthatnak be. A fürdő többféle bérletet is árul, egy nem helyi felnőttnek egy 10 alkalmas bérletért 16 ezer 500 forintot, míg egy 30 alkalmas bérletért 45 ezer forintot kell fizetnie.